Een B2B groothandel webshop heeft goede software nodig

Hoe fijn is het als je even online kunt gaan, voorraden kunt selecteren, bestellen en betalen, allemaal in één moeite door? Het is dan vaak nog maar één dag wachten voor je bestelde goederen geleverd worden. Zeker voor bedrijven is dat ideaal. Het kan zijn dat je niet verder kunt met je werk als je voorraad (bijna) op is. Maar helaas is het nog veel te vaak zo dat je online gaat om het verpakkingsmateriaal voor je webshop te bestellen en dat het dan niet leverbaar blijkt. Dat kan echt problematisch worden. Het is daarom van groot belang dat een B2B groothandel webshop goede software heeft. Hierdoor grijp jij niet meer mis en hoeft de B2B groothandel webshop geen nee te verkopen.

Een B2B groothandel webshop kan niet zonder B2B ecommerce portal

Een B2B ecommerce portal is essentieel bij het runnen van een B2B groothandel webshop. In het B2B ecommerce portal kunnen je klanten alle zaken vinden waar zij interesse in hebben. Deze zaken zijn dan toegespitst op hun eigen bedrijf. Zo krijgt een schoonmaakbedrijf alle schoonmaakmiddelen en toebehoren te zien. Zij hoeven dan niet langs alle andere zaken te scrollen of steeds weer de complete website te doorzoeken. Dat scheelt veel tijd en veel ergernissen!

Zakelijke inkopen doen mag niet te veel tijd kosten

Het is zonde van je tijd als je als ondernemer telkens maar diverse winkels moet bezoeken voor je zakelijke inkopen. Het is het allerfijnst als je in één B2B groothandel webshop terecht kunt. Zeker als je zelf ook een webshop hebt, en dus afhankelijk van snelle levering. Want als jouw brievenbuspakketjes op zijn, dan kun jij niets versturen en zul je je klanten teleurstellen. Je klanten hebben waarschijnlijk meer tijd om rond te shoppen en zullen misschien overstappen naar een andere webshop.

Goede software voorkomt problemen

De software van de B2B groothandel webshop moet veel meer kunnen dan de gewone software. Deze software moet automatisch bij kunnen houden of producten nog op voorraad zijn, maar deze ook, bij een bepaald minimum, alvast weer bestellen. Dit gaat automatisch, zonder tussenkomst van een medewerker. Het is namelijk voor een mens bijna niet mogelijk om handmatig alle zaken in de gaten te houden. Ook zorg je er op deze manier voor dat de foutmarge flink wordt ingeperkt. De menselijke factor wordt uit dit deel van het proces gehaald. Dat wil niet zeggen dat je volledig geautomatiseerd kunt gaan werken, maar goede software zorgt wel voor goede ondersteuning.

Geef een antwoord